Неочевидний гайд по професії дизайнера
24 .12
Як би не змінювався та діджиталізувався світ, творчість залишиться привілеєм людини. І якщо саме зараз ви знаходитесь на роздоріжжі вибору майбутньої професії або хочете кардинально змінити діяльність — ця стаття для вас.
Поговоримо про шлях дизайнера та наскільки він тернистий. Що зараз в топі, які переваги тієї чи іншої професії — спокійно, розповідаємо про все по порядку.
Професії дизайнера. Які вони?
Почнемо з Interior Design, адже зараз ця спеціальність вважається однією з найприбутковіших. Ви повинні думати не лише про красу, ергономіку та комфорт клієнта, а прагнути створити інтер'єр із характером, не обмежуючи себе стандартними рішеннями.
“Люди бачать, що дизайн істотно підіймає вартість будь-якого об'єкта нерухомості. Тому потреба у дизайні інтер'єру зростає. Якщо подивитися на простий, але маркерний ринок – ринок оренди, то зараз дуже виріс показник якості. Ремонт навіть найменших смарт-квартир роблять з дизайном, відіграє роль функціональність та продуманість деталей”, – каже Дмитро Медяник, співвласник та співзасновник Європейської Школи Дизайну, засновник Architecture Quotient Group; дизайнер-практик авторського та функціонального дизайну інтер'єру з 20-річним стажем.
Product Design. Саме предметний дизайнер формує функціональні та естетичні предмети інтер'єру, які мають відповідати актуальним і затребуваними потребам ринку.
Landscape Design. Це набагато більше, ніж просто садити кущі. Усі хочуть робити класний ландшафтний дизайн, бо земля стала дорогою, гектарами її не купують. Наприклад, у тебе є будинок і на своїй землі ти хочеш все красиво облаштувати. Світло- та фітодизайн, продумана система поливу – все має бути в кайф, причому не тільки влітку, а цілий рік.
Fashion-Design. Одяг з України користується популярністю у всьому світі, тому фешн дизайн також попереду всієї планети. За рахунок нового незамиленого погляду наших українських дизайнерів дуже люблять за кордоном.
Graphic Design. Графічний дизайнер піклується про зручність читання необхідної нам інформації, такої як інтернет-сайти, журнали, листівки, обкладинки книг і дисків, меню в ресторані, каталоги товарів, візитки або упаковки продуктів. Саме він відповідає за розробку фірмового стилю, основної концепції та естетики продукту. Щодня графічний дизайн удосконалюється та ускладнюється, велика кількість бізнесів перейшли в онлайн та графічний дизайнер у цьому випадку – незамінний. Сьогодні попит на цих фахівців перевищує пропозицію.
“Світ автоматизується і дизайн входить у топ-30 професій, які не замінить штучний інтелект. Тому що це абсолютно непередбачувана професія. Це якась емпатія, осмисленість. У створенні нового немає жодного алгоритму, тобто це не те, що можна запрограмувати та придумати по клацанню. Більш того, ми емпатуємо, створюємо емоції, прислухаємось до клієнта. Це не просто професія майбутнього, це професія, яка постійно трансформується та в якихось аспектах межує з психологією. Дизайн – це і є майбутнє”, – коментує Дмитро.
Дизайн дуже контрастний. Багато людей думають, що дизайн – це пафосно пити каву з клієнтом на виставці в Мілані, роздивлятись гарні картинки та вибирати диванчики. Насправді, це не так. Це ще певні управлінські навички і "брудні" процеси, коли потрібно і “чекати” як йдуть ремонтні роботи на об'єкті, і матом лаятися на будівельників, і поторгуватися з підрядниками, коли потрібно (спойлер: це часто потрібно).
Підводні камені професії
Перший підводний камінь, із яким усім доведеться зіткнутися – зіркова хвороба. У творчої професії є такий ефект. Варто зробити щось класне і ти починаєш себе почувати суперзіркою. Багато дизайнерів на цьому етапі перестають вчитися, забуваючи, що світ дуже швидко змінюється. Завжди потрібно вивчати нові технології та матеріали, підвищувати свої комунікаційні здібності.
Другий момент – у дизайні завжди є корупційна складова і для деяких це шлях та перевага. Але складно боротися із бажанням бути корумпованим дизайнером. Особливо на ринку, де тобі постійно пропонують відкати за якийсь матеріал, продаж не зовсім якісного чи передового за технологіями рішення. Це складно, особливо на перших етапах, показати серйозність своїх намірів і не продатись.
Небажання делегувати свої задачі та працювати у команді – ще той “камінь”. Найняти креслярка, візуалізатора або просто диза, який тобі допомагає? Це зайве! В результаті, людина втомлюється та переробляє, перестає контролювати всі процеси. Починається прокрастинація, з'являються грубі помилки і, в результаті, збитки.
Ще важливо вміти говорити "ні" і ставити адекватні терміни виконання завдання, а не підтакувати клієнту. Бо яким би крутим не був твій проєкт, якщо ти прострочив усі дедлайни – акцент зроблять саме на цьому.
У фешн, графічному, ландшафтному, та в будь-якому дизайні, також можна зіткнутися з брехнею від постачальників. Коли дурять по ціні, якості, термінам виконання робіт. Це підводні камені, про яке ми говоримо на курсах і пояснюємо як їх можна обійти.
День з життя дизайнера
У будь-якого дизайнера день непередбачуваний. Свою геніальну ідею ти можеш придумати сидячи на горщику, уві сні чи дивлячись фільм. Ти не знаєш, коли ідея прийде. Тож день весь час різний. Можна виконувати рутинні справи і вирішувати поточні робочі питання: відстежувати як розкроюється колекція, моделюється і відшивається (на прикладі фешн дизайнера) і тут у якийсь момент ти розумієш "о, мені ж потрібно зовсім інше".
Продовжимо на прикладі фешн дизайнера. Спочатку йде творчий процес - хтось малює ескізи, хтось збирає прототипи на манекенах, малює в 3д. Коли сформувалася картинка, вона збирається з матеріалів: об'їздити постачальників, знайти ту унікальну тканину та фактуру, за якою можливо доведеться об'їхати півсвіту. Паралельно це спілкування з підрядниками та колегами: які розмірні сітки того, що ти шитимеш, у якій кількості тощо. Паралельно з цим іде розробка упаковки, брендинг. Потім під це підлаштовуються продажі і таке інше.
День ландшафтного дизайнера взимку та влітку – це абсолютно різні речі. Взимку в основному відпустка, це, як правило, час для навчання та вивчення нових технологій, контактів та постачальників. Весна та осінь – це гарячі сезони, час реалізовувати задумані проекти, ти перебуваєш на об'єктах. Ландшафтний дизайнер - це не дендрологія, це про поєднання кольорів та форм, та їх особливостей. Не кожен ландшафтний дизайнер добре розуміється на кущах, які він садить. Це не первинне завдання. Дизайнер – не садівник. Як за цим доглядати – не його спеціалізація. Щоб людина сидить на терасі з чашкою кави і дивиться на свій сад протягом усього року бачив гарну картинку. Дизайнер продумує зміну цих сезонів.
Дизайн інтер'єру: наші дні
Сьогодні для клієнтів ключову роль відіграє не назва бренду, а відчуття комфорту, “свого місця”, до якого хочется повертатися. Це стало очевидно під час локдауну, коли людям місяцями довелося сидіти вдома в чотирьох стінах. Зараз на першому місці комфорт та зручність. Дизайн зайшов на територію усвідомлення.
Наприклад, коли проєктуєш ванну кімнату, робиш це за принципом комфортного користування – як клієнт бере зубну щітку, де лежить його улюблений крем, чи робить маски, що робить у цьому процесі, чи є де сісти у тій самій ванній? Або якщо клієнтка весь день проводить на кухні, куди вона дивиться, як вона почувається тут?
Людям потрібна емпатія та розуміння. Клієнт обирає дизайнера не лише по його роботам, важливий особистий контакт. Це майже як вийти заміж, обрати родича. Так було не завжди, це еволюція останніх років. І наші випускники у цьому найсильніші – ми їх вчимо необхідним компетенціям майбутнього.
співвласник та співзасновник Європейської Школи Дизайну, засновник Architecture Quotient Group
Зацікавились професією дизайнера? Ознайомтесь із напрямами програм в Європейській Школі Дизайну:
Дизайн інтер'єру. Професіонал
Дизайн інтер'єру. Інтенсив
робота випускниці програми "Дизайн інтер'єру. Інтенсив" Оксани Щетініної
Предметний дизайн. Меблі
робота випускниці програми "Предметний дизайн" Анаіт Геворкян
Ландшафтний дизайн. Професіонал
Ландшафтний дизайн. Інтенсив
робота випускниці програми "Ландшафтний дизайн. Професіонал" Ганни Акіменко
робота випускниці програми " Графічний дизайн. Інтенсив" Тамари Грабовської
робота випускниці програми "Fashion-дизайн" Вікторії Лихачової