ОЛЬГА ПУСТИНЦЕВА
З економіста-міжнародника – в дизайнери інтер'єрів
ОЛЬГА ПУСТИНЦЕВА
EDS намагається підтримувати контакти з усіма своїми випускниками, уважно стежить за їхніми професійними досягненнями і тішиться можливості поспілкуватися на кавових посиденьках. Цього разу наш творчий тандем у складі фотографа та журналіста вирушив на зустріч з Ольгою Пустинцевою. Ольга закінчила Європейську Школу Дизайну лише кілька років тому, проте вже встигла прокласти собі досить успішний шлях дизайнера інтер'єру. Спілкування пройшло у форматі розгорнутого інтерв'ю. Впевнені, розмову варто прочитати як практикуючим дизайнерам, так і всім, хто цікавиться специфікою цієї сфери діяльності. Місцем зустрічі став салон весільних та вечірніх суконь "Мадонна", дизайн для якого розробила наша героїня.
ІНТЕРВ'Ю
EDS: Олю, розкажіть, з чого почався Ваш професійний шлях дизайнера?
Оля: Декоруванням та проєктуванням інтер'єрів я зайнялася не відразу. Спочатку закінчила факультет міжнародної економіки і тривалий час працювала за фахом. Справи йшли непогано, але моїй активній та творчій натурі чогось не вистачало, тому я вирішила розібратися у своїх внутрішніх прагненнях і дійшла висновку, що моє справжнє покликання – це дизайн, зокрема, інтер'єрний. Я завжди згадую слова Конфуція, які звучать приблизно так: "Оберіть роботу, яку ви любите, і вам не доведеться працювати жодного дня". Ось я і зробила свій вибір. Зараз я працюю як приватний підприємець, а у найближчі кілька років планую відкрити власну студію дизайну.
EDS: Чим для Вас, як для дизайнера, стала корисною Європейська Школа Дизайну?
Оля: У EDS я освоїла необхідну теоретичну базу і напрацювала практичний досвід ведення справ. Основи інженерного проєктування, креслення, малювання, правила і особливості роботи з оздоблювальними матеріалами, світлодизайн, колористика та багато іншого – все це ми детально розглядали на заняттях. Окрім того, усі без винятку викладачі школи – це практикуючі фахівці (архітектори, дизайнери інтер'єрів, декоратори), тому ми одночасно отримували нові знання та консультації і поради з перших вуст. До того ж, я успішно опанувала графічні програми для дизайнерів та архітекторів, без яких просто нікуди: ArchiCAD, 3D Max, Artlantis.
EDS: Як організовуєте свою роботу з замовником?
Оля: У роботі я надаю перевагу принципу карт-бланш. Це стосується не тільки декорування, але і розробки проєкту. Свобода дій дає можливість розкрити весь творчий потенціал і повністю насолодитися процесом. Хоча, звичайно, трапляються випадки, коли замовник хоче безпосередньо долучитись до розробки проєкту, наполягає на своєму і хоче бути головним. У цій справі важливо хоч трохи розбиратися в людській психології, тому в подібних ситуаціях я намагаюся запропонувати декілька варіантів вирішення питання, розглянути запропоновані замовником варіанти і знайти компроміс.
EDS: У той час, коли інтер'єрний дизайн в Україні ще знаходить своє втілення в реальному житті, предметний переживає період забуття. Всі намагаються використовувати готові вироби, найчастіше – від іноземних виробників. Якщо взяти Ваш приклад, чи не збираєтеся зайнятися проєктуванням предметів інтер'єру у найближчому майбутньому?
Оля: Займатися предметним дизайном – справа цікава і захоплююча, але для цього потрібні значні капіталовкладення, оригінальний дизайн, висока якість роботи, нові технології, правильне позиціювання на ринку, розроблена цінова політика і безліч інших чинників. Створювати предмети меблів в єдиному екземплярі не бачу сенсу. По-перше, це дорого, а по-друге, займає багато часу. Звичайно, мені імпонують предмети і речі, які створюють Філіп Старк або Карим Рашид. Кожний розроблений ними предмет має комерційний успіх, окремо вони визначають сучасні тренди у предметному та інтер'єрному дизайнах.
EDS: Нещодавно Ви закінчили роботу над реалізацією проєкту для салону весільних та вечірніх суконь "Мадонна". Розкажіть трохи про те, яким вийшов інтер'єр. Як спрацювалися з замовницею?
Оля: Реалізацію цього проєкту я здійснювала у щільному діалозі з замовницею, тому інтер'єр – результат спільної творчості. Проєкт потрібно було зробити за дуже стислі терміни – на розробку і реалізацію проєкту виділялося всього два з половиною місяці. Через обмеження у часі дизайн-проєкт створювався паралельно з будівельними роботами. Однією з найважливіших умов для такого типу закладів є відтворення оптимального освітлення – світло-дизайн. Основою стало зональне підсвічування, для якого використовувалися прожектори, led-підсвічування, люстра.
Розповім трохи про планування. Загальна площа приміщення становить 140 м2. Основні обсяги – це дві торгові зали (перша зала – вечірня, а друга – весільні сукні), які хоч і розділені, проте все ж зберігають свою цілісність. Тут також є підсобне приміщення, кабінет, санвузол. Примірочних кабін всього три, але вони досить просторі. З примірочної дівчина потрапляє на подіум, де може помилуватися собою у великому дзеркалі і продефілювати перед присутніми спостерігачами, що сидять на диванах.
Загалом інтер'єр салону дещо перегукується із сукнями від Sherri Hill: бездоганно зшите, ідеально "сидить" і з першого погляду візуально не надокучає. У цьому і полягає справжня естетика! Для мене це був своєрідний творчий експеримент, який підтвердив здатність повноцінно успішно працювати як з житловим, так і з громадським простором.
EDS: Що порадите дизайнерам-початківцям, які опанували виключно теоретичні знання?
Оля: Дизайнеру необхідно постійно розширювати світогляд, відвідувати виставки, стежити за світовими тенденціями в дизайні, вивчати інноваційні матеріали, подорожувати. Важливо вміти налагоджувати комунікацію з клієнтами, постачальниками та будівельниками. А перш ніж розпочати роботу над проєктом, варто пам'ятати, що робота дизайнера передбачає матеріальну відповідальність перед замовником і високу собівартість "помилок".
ПІДПИШІТЬСЯ НА РОЗСИЛКУ
Та будьте в курсі всіх анонсів і новин EDS