/*.st0{fill-rule:evenodd;clip-rule:evenodd;}*/

Що пануватиме в графічному дизайні в 2022 році

22 .11

Що пануватиме в графічному дизайні в 2022 році  - Європейська Школа Дизайну 4

У звичайні часи реалії в світі дизайну змінюються не так швидко. Так, наприклад, тренд 2010-х щодо геометричних мінімалістичних логотипів не був обмежений одним роком, а зберігався протягом десятиліття.

Однак те, що ми переживаємо зараз в загальних рисах, дуже далеке від «звичайних часів». І весь цей хаос і невизначеність зрушує багато аспектів дизайну в радикально різних напрямках; іноді так швидко, що ми ледь помічаємо, що це відбувається.

Враховуючи це, ми зібрали провідних фахівців у світі дизайну, щоб допомогти нам зрозуміти, що відбувається і що може відбутися протягом наступних 12 місяців. Читайте далі й дізнайтеся про десять трендів, які можуть вплинути на вашу творчу роботу у 2022 році.

Тренд 1: Бренди в русі

Незалежно від того, проходите ви повз цифровий рекламний щит, прокручуєте веб-сайт чи запускаєте додаток в телефоні — ми бачимо все більше і більше моушн-дизайну. І більшість експертів галузі вважають, що це тільки добре.

«Схоже, що статична графіка сьогодні вже не спрацьовує — тепер або рухайся або програєш!» говорить Мартін Віддоуфілд, креативний директор Robot Food. «З постійним впровадженням свіжих та інноваційних цифрових платформ і зростанням віртуальної реальності бренди знаходять нові способи життя в Інтернеті. Це відкрило нові можливості залучення споживачів за допомогою руху та анімації, а також можливості покращити те, як ми підходимо до сторітелінгу».

І цей тренд впливає навіть на статичні матеріали, наприклад на упаковку, зазначає він. «До пандемії QR-коди були майже мертвими, але тепер у людей є поведінкове розуміння «відскануй для інформації», — додає Мартін. «Що це означає для доповненої реальності, і як її взаємозв’язок з упаковкою може розвиватися — це захоплює. Я думаю, що буде різкий ріст інновацій, щоб розширити рух бренду з онлайну на полиці; чи можна наприклад, оцифрувати й так популярний досвід «розпаковки»?

Але чому рух такий важливий? Пояснює Мітч Паоне, партнер і креативний директор DIA Studio. «На поверхневому рівні статичне зображення не може конкурувати з циклічним gif зображенням. На більш глибокому рівні рух створює ідентичність, подібно до того, як ми можемо відрізнити танцівника сальси від танцівника хіп-хопу. Танцюрист може бути тим самим, але саме його рух розповідає історію.

«Тепер бренд може мати власну хореографію або поведінку, яка надає приголомшливу індивідуальність, і все це дозволяє екран», — додає він. «Ця зміна має значні наслідки для індустрії дизайну. Дизайн і рух зливаються. Щоб створити релевантну роботу, дизайнери повинні розвивати глибоке розуміння руху, ритму та часу у поєднанні з навичками програмного забезпечення для моушн-дизайну на додаток до всіх традиційних навичок проектування».

DIA Studio дотримувалася саме цього підходу, коли нещодавно оновила бренд MailChimp. «Ми зосередилися на тому, щоб втілити його в життя за допомогою руху», — пояснює Мітч. «Існуюча ідентичність на основі виразної бібліотеки намальованих від руки ілюстрацій та жовто-чорною палітри, чудово підходила для друкованої та зовнішньої реклами, але її було б важко масштабувати для цифрових активів, таких як відео, інтернет реклама, соціальні мережі тощо».

Оновлена робота черпає натхнення з маскота MailChimp Фредді, надаючи індивідуальність за допомогою графічної лінії, грайливої палітри кольорів та стрибкоподібного руху, який добре запам’ятовується. «Оновлена система надзвичайно виразна і одночасно функціональна, — каже Мітч. «Набір інструментів на основі руху супроводжує традиційні рекомендації щодо бренду, щоб розширити можливості команд MailChimp, тому впровадження є простим і послідовним на всіх платформах».

Що пануватиме в графічному дизайні в 2022 році  - Європейська Школа Дизайну 5

Тренд 2: Новий Ранній Інтернет

Згадайте, що було п’ять років тому, в дизайні переважав мінімалістичні геометричні теми. І все ж у світі, який був розірваний пандемією та економічними кризами, ця утопічна естетика здається все більш застарілою. Натомість Джуліус Колвін, заступник директора Space Doctors, вказує на рух у протилежному напрямку.

«Цей тренд — це живий, енергійний хаос», – пояснює він. «Це реакція на все більш гармонійний, послідовний графічний стиль, який визначається занадто великою кількістю брендів і компаній. Зростає простір для чогось нерівного, необробленого, реального — різкого колажу, різких контрастів, потужного неону та неправильних рамок».

 

Натхненний раннім Інтернетом, цей підхід має на меті відійти від гармонії до радісного зіткнення. «Це простір кислотно-зеленого кольору і термінальних шрифтів, захватів екрана та цифрових артефактів як фундаментальних елементів дизайну», — каже Джуліус. «Це проекти на основі нових навичок епохи економіки креативних людей, тож ця енергія – це не зовсім неоновий хаос Інтернету 1.0. Це витончена версія цифрового хаосу, сформованого цифровими аборигенами».

Що пануватиме в графічному дизайні в 2022 році  - Європейська Школа Дизайну 6

Тренд 3: Руйнування кордонів (дизайну)

Це швидко стало кліше, але тільки тому, що це правда. Як зазначає Алі Озден, директор з дизайну Universal Favourite : «Хоча пандемія нікого не порадувала, вона змусила всіх нас думати та працювати по-новому, а також дала нам можливість працювати на міжнародному рівні: або для міжнародних клієнтів або співпрацюючи з міжнародними талантами».

Саме це руйнування онлайн-кордонів він бачить як найбільш захоплюючу перспективу для світу дизайну в 2022 році. «Це відкриває можливості для співпраці з талантами, про які ви могли лише мріяти, з тим клієнтами, з яким завжди хотіли працювати».

«Для нас в Universal Favourite це означало роботу з замовниками від Кореї до США та співпрацю з дизайнерами та художниками від Нової Зеландії до Берліна. Найцікавіше в цьому — обмін досвідом та навичками, що допомагає досягати більш креативних результатів, формувати культуру, коли ми виходимо з пандемії в інший світ».

Тренд 4: Відхід від потурання своїм бажанням

Був час, коли більшість розмов на конференціях з дизайну були про те, як ви повинні максимізувати свій дохід; або підвищивши свої розцінки фрілансера, або заснувавши власний стартап. Але з березня 2020 року пріоритети людей змінилися.

Як каже Наталі Редфорд, креативний стратег в Robot Food: «Відбувся помітний відхід від «культури метушні» та матеріальних речей, які визначали нас у минулому, до вимірювання власного успіху тим, наскільки ви насправді щасливі. Турбота про себе та самопріоритетність тепер у центрі уваги».

Можливо, в результаті, – розмірковує  Наталі, –  ми побачимо більше еклектики в дизайні. «Чи відповідає спрощений стиль уявленню про задоволення? Чи відповідає ставлення «більше, більше, більше» відмові від надмірного споживання? Можливо, ми побачимо більше справжньої та нерафінованої естетики. Можливо, прагнення до простіших, щасливих часів приведе до зростання та еволюції ностальгічних поглядів. Або, можливо, турбота про власні задоволення стане доступнішою, оскільки прагнення стають простішими».

Чи буде наступний рік позитивним, звісно, ще невідомо. Як каже Саманта Барбаджованні, директор з дизайну ThoughtMatter: «Літо кохання? Вечірки? Святкування у світі після пандемії? Можна сказати, що кришталева куля лишається трохи туманною. Однак 2022 рік охопить більше чуттєвих, різноманітних та емоційно наповнюючих переживань подиву, яких нам не вистачало в наших безпечних, але закритих будинках із випадковими, напівризикованими кроками в те, що зараз виглядає як «старий світ». Наші органи чуття готові до стимуляції».

Еллен Манро, креативний директор BrandOpus, поділяє те саме почуття обережного оптимізму. «У світі, повному серйозності, ми бачимо, як бренди рухаються до більш оптимістичного та безтурботного вигляду та відчуття. На більш глибокому рівні ми бачимо піднесення брендів, які будують свою ідентичність та меседж навколо позитиву та радості».

Це тренд, за який вона сама вхопилася, коли BrandOpus нещодавно став співпрацювати з Moto, найбільшою мережею обслуговування автомагістралей у Великобританії, щоб змінити досвід зупинок на трасах у Сполучениму королівстві. «Капітальний ремонт бренду вносить стару добру порцію радості у кожен день через «посмішку»: теплий і привабливий характерний елемент, який може поширюватися на всю екосистему бренду», — пояснює вона. «Ми прагнули переключити перемикач, змістити акцент з функціональності на відчуття – залучаючи клієнтів на набагато більш емоційному рівні – щоб гарантувати, що провайдер автомагістралі стане активним вибором для відпочинку та розслаблення».

Що пануватиме в графічному дизайні в 2022 році  - Європейська Школа Дизайну 7

Тренд 5: Назад у 90-ті

1980-ті роки були такими культурно значущими. Ми вже десятиліттями занурені в ностальгію за ними. Але нарешті настала черга їх наступника, вважає Джун Френдж, директор з дизайну CPB London, принаймні з точки зору впливу на дизайн.

«Я називаю цей тренд «ностальгією за MTV 90-х» — каже він. «Ретро передачі, зелений екран та естетика мемів». Це те, що CPB використали у своїй нещодавній роботі для бренду віскі Ballantine's. «Рання естетика Інтернету популярна вже деякий час, — додає він, — її охоплення ще більше розширили фільтри TikTok та lo-fi DIY контент-інфлюенсери. Для цього проекту ми черпали натхнення в випусках MTV з 90-х, повернувши відчуття ностальгії за домашніми розвагами на дивані для нашої аудиторії, яка складається переважно з міленіалів».

Тренд 6: Популярність максималізму

Якщо, як ми вже згадували, мінімалізм йде на спад, цілком природньо, що його протилежність, максималізм, має бути на підйомі. І Клара Малліган, керівник відділу дизайну Anomaly London, це підтверджує.

«Відбувається візуальний ренесанс після багатьох років графічної однаковості, викликаної раніше обмеженими функціональними вимогами життя в цифровому просторі», — пояснює вона. «Тепер є очевидне бажання більш розкішного підходу. Тепер ми живемо в епоху максималізму, коли інтуїтивні наративи та захоплюючі візуальні враження замінюють плоскі, геометричні, суворі системи бренду, на заміну модульності прийшла унікальність. Але найцікавіше, що ці максималістичні світи — це не просто легковажне трактування, вони мають коріння в історії та стратегії».

Моллі Роуен-Гамільтон, стратегічний директор BrandOpus, змальовує подібну картину. «Ми бачимо, як бренди переходять на монохромні, сміливі палітри, щоб створити яскравіший, привабливіший зовнішній вигляд», – каже вона. «Для брендів, які були синонімом одного кольору, є шанс змінитися, навіть якщо це просто тимчасово для привернення уваги. Наприклад, Tiffany & Co. замінила свій «Tiffany Blue» на свіжий «Tiffany Yellow» як спосіб сигналізувати про зміну, щоб створити зв’язок з молодшою аудиторією та похитнути власну репутацію як чогось старомодного та вкритого пилом».

Іншим прикладом цієї тенденції є робота BrandOpus над Pipers Crisps, яка використовує монохромний колір, щоб виділитися на фоні конкурентів на полиці. «Ми обрали яскраві та енергійні кольори, щоб відобразити сміливу індивідуальність та смак бренду чіпсів», – пояснює вона.

Що пануватиме в графічному дизайні в 2022 році  - Європейська Школа Дизайну 8

Тренд 7: Типографіка стає більш яскравою та грайливою

Кріс Алгар, старший дизайнер Design Bridge London, вважає, що 2022 рік буде важливим роком для шрифту. «Ми побачимо, як типографські стилі переходять у дійсно перебільшені своєрідні форми літер, створюючи контраст між плавними лініями та гострими кутовими формами», — прогнозує він.

Тенденція моушн дизайну, про яку ми згадували вище, також вплине на типографіку, додає Кріс. «Послідовності заголовків, які ми переглядали на потокових платформах під час локдаунів, безсумнівно, надихнуть дизайнерів, від людей, які передивляються «Вбиваючи Єву» до фанатів нині популярної «Гри в кальмара». Обидва серіали використовують дуже різні підходи до типографіки, але пов'язані між собою захоплюючим рухом і підкресленою індивідуальністю».

 

Кольори та яскравість також відіграватимуть важливу роль у трендах типографіки 2022 року, вважає Кріс, посилаючись на нещодавню кампанію Nike «Play New». «Вона підкреслює характер типографіки за допомогою чудових плавних форм, водночас створюючи сучасний сюжет через яскраві кольори та різкі контрастні форми».

Що пануватиме в графічному дизайні в 2022 році  - Європейська Школа Дизайну 9

Тренд 8: Креативні кросовери: злиття дизайну, моди та бренду

Дизайн, брендинг і мода змінюються, а в деяких випадках починають зливатися воєдино. Подібно до того, як Apple купила Beats by Dre, бренди виявляють, що можна запартнеритися щоб створювати круте враження.

«З огляду на те, що багато брендів досліджують способи бути нестандартними та оживати різними творчими способами, ми бачимо, як вони звертаються, зокрема, до вуличного одягу», — розповідає Моллі Роуен-Гамільтон, стратегічний директор BrandOpus. «Взяти наприклад, купальник «супної» тематики від Panera, «tastewear» від Pizza Hut і нового модного бренду Our Lady of Rocco від Carbone, - ресторани можуть створити куртку-бомбер і продати її за понад 500 доларів».

 

Подібно до цього, BrandOpus працював з американською кулінарною групою Oscar Mayer над її нещодавньою колекцією «вуличного м’яса» - капсульна колекція з 13 елементів, яка черпає натхнення з популярної форми Hotdogger. «Ця колекція вуличного одягу — це ще один спосіб, за допомогою якого бренд втілює в життя своє основне переконання: «nerver square» (гра слів, square – це «квадрат, клітинка», але також «звичайний, нудний») – уособлення їх знакового ромбовидного логотипу».

Що пануватиме в графічному дизайні в 2022 році  - Європейська Школа Дизайну 10

Тренд 9: Екологічна естетика поєднується з екологічною діяльністю

Якщо ви не помітили, зараз багато говорять про навколишнє середовище. І багато в чому індустрія дизайну намагається бути на крок вперед.

«Тепер споживачі можуть помітити зелений піар за версту, тому брендам доводиться робити більше, ніж просто використовувати зелений колір, щоб продемонструвати, як вони ставлять планету на перше місце, — каже Метью Гілпін, директор з дизайну Free The Birds. — До того ж, оскільки уряд запроваджує схему розширеної відповідальності виробників, яка набуває чинності у квітні 2022 року, бренди знаходяться під дедалі більшим тиском щодо використання більш екологічних матеріалів у своїй упаковці або ризикують заплатити додаткові податки за недотримання».

 

І це також треба відобразити естетично. «Це виклик для дизайнерів і технологів пакування – обрати такі матеріали та обробку, які є екологічно безпечними, придатними для вторинної переробки та мають найменший можливий викид вуглецю, щоб відповідати очікуванням споживачів, етиці бренду та екологічним стандартам – і при цьому створювати сильні візуальні матеріали. Виробники металевої фольги вже досягли великих успіхів у створенні продукції, яка біологічно розкладається. Чорнила на водній основі набувають все більшого поширення, але використовувати їх на необробленому папері, а потім наносити софт-тач ламінування – погана ідея, оскільки це зведе нанівець їх екологічні переваги. Головне, як ці процеси використовуються розумним чином. В цьому і полягатиме різниця між тим, що здається екологічним і що ним дійсно є».

Але все це потрібно робити витончено і продумано, інакше споживачі все зрозуміють. Як пояснює Антон Пінйол, співзасновник і креативний директор Firma: «Дизайн брендів, орієнтованих на екологічність, раніше був сповнений кліше з точки зору кольорів, текстур, типографіки та візуальних зображень. Зеленуваті кольори, фактурні матеріали, кисті, рослини та руки які тримають світ. Однак сучасні бренди виходять за ці межі, щоб прийняти радикально нове ставлення, сповнене цифрової мови та сміливої ідентичності».

Саманта Барбаджованні, директор з дизайну ThoughtMatter, додає: «Екологічність та відновлення зв’язку з природою, безумовно, залишаються в моді, мабуть, з більшим акцентом на те, як медицина матері-природи може покращити наше самопочуття разом із екологією. Ми почнемо лікувати наші ковідні травми на більш глибокому рівні. Бренди та заклади цього простору визнають цей вплив і підходять до дизайну з урахуванням освіти, самоаналізу та занурення».

Що пануватиме в графічному дизайні в 2022 році  - Європейська Школа Дизайну 11

Тренд 10: Непростимий реалізм і підривний дизайн

Минулого року ми передбачали, що ностальгія сильно вплине на дизайн у 2021 році і в основному залежить від грошей. Але наступного року все буде інакше, вважає Саманта Барбаджованні. «Якщо 2021 рік визначався обережним оптимізмом, то 2022-й можна визначити як непростимим реалізмом», — прогнозує вона. «У нас були надії на 2021 рік, які тільки почали проявлятися, але цього року ці тенденції, а також ще кілька, розкриють свій повний потенціал, оскільки ми будемо більш підготовлені морально, фізично та соціально».

Іншими словами, «2022 рік більше не буде тугою за минулим, а скоріш страшенним бажанням реалізувати наш невикористаний потенціал і шляхи, які відкрились, коли ми перебували у стані карантину та роздумів довше, ніж ми очікували. З’явиться нова хвиля підприємців, коли окремі особи та спільноти об’єднаються для досягнення більш сильної, точно налаштованої мети, яку всією душею підтримає дизайн, орієнтований на цінності».

І оскільки ми всі дивимося в невизначене майбутнє, одне можна сказати напевно: не можна більше бездумно дотримуватись старих способів. Венсдей Крус, директор з дизайну ThoughtMatter, вважає, що 2022 рік буде присвячений підривній діяльності. «Так само, як бруталізм був руйнівною реакцією на надмірно продуманий, надмірно проаналізований дизайн попереднього покоління – стиль, народжений, щоб викликати сміливу реакцію – 2022 рік перейде від руйнування до трансформації», – прогнозує вона.

Проте що це означає на практиці? «Підривний дизайн вимагає дій і вимагає участі. Він змушує вас поставити під сумнів вашу власну практику як дизайнера чи користувача. Він також відходить від темних шаблонів, агресивного переконування та нечесного брендування. Він більше не буде використовувати ці методи для оскарження чи завоювання суспільної думки».

«Ця нова тенденція використовуватиме дизайн, щоб знищити дизайн: зруйнувати системи влади, які були побудовані та створені протягом історії, щоб принести користь меншості, одночасно придушуючи та послабляючи більшість. Спротив тепер є консенсусом, а консенсус згладжує ідеї, звільняючи їх».

Що пануватиме в графічному дизайні в 2022 році  - Європейська Школа Дизайну 12

 джерело 

Black Friday на програми «Дизайн Інтер’єру.Інтенсив» у грудні
Економія - 30%
Деталі дізнавайтеся у менеджерів
Black Friday на програму «Графічний Дизайн. Інтенсив» у листападі
Економія - 15%
Деталі дізнавайтеся у менеджерів
Дякуємо!

Наш менеджер зв'яжеться з вами найближчим часом

Залиште Ваші контактні дані, щоб наш менеджер допоміг Вам з реєстрацією
У якому месенджері зв'язатись з Вами?
Залиште Ваші контакті дані для того, аби наші менеджери EDS могли вас проконсультувати
У якому месенджері зв'язатись з Вами?
Залиште Ваші контактні дані, щоб менеджери EDS могли зв'язатися з Вами і забронювати місце в групі
У якому месенджері зв'язатись з Вами?
Залиште Ваші контактні дані, і ми допоможемо Вам зробити вибір!
У якому месенджері зв'язатись з Вами?
Дякуємо, що підписались