Fashion is my profession
18 .08
Поступово суспільство йде від любові до швидкої моди та однакового одягу. Мас-маркет витісняється локальними брендами.
Кожен хоче бути унікальним, вирізнятися на тлі інших.
⠀
Fashion-дизайнер допомагає у цьому бажанні та створює унікальні колекції: використовуючи автентичні матеріали та принти, національні мотиви, відсилання до культури різних епох.
⠀
Попит на унікальність зростає з кожним днем і професійний fashion-дизайнер сьогодні затребуваний як ніколи. Більше того, сьогодні мода — це не лише про гарний одяг, взуття та аксесуари. Модні бренди беруть участь у підтримці сучасних цінностей, а нерідко й задають вектор їхнього розвитку: sustainable fashion, підтримка всесвітніх благодійних організацій, cruelty free рух.
⠀
Чим займається fashion-дизайнер
⠀
Fashion-дизайнер займається створенням одягу, аксесуарів, взуття від ідеї до готового виробу. Він працює на всіх етапах розробки та виробництва та відповідає за випуск нових колекцій.
⠀
Індустрія моди дуже швидко змінюється, тому постійно потребує нових ідей, концепцій, рішень, щоб задовольнити споживчий попит, що постійно зростає.
⠀
Дизайнери виробляють ці ідеї:
- аналізують модні тенденції
- тісно співпрацюють з відділами виробництва, маркетингу та продажів
- розробляють та просувають готовий продукт для корпорацій, спеціалізованих та роздрібних магазинів, а також індивідуальних клієнтів.
⠀
Дизайнери зазвичай спеціалізуються на певній лінії одягу: жіночий, чоловічий, дитячий, одяг для вагітних, весільний, спортивний одяг, взуття чи аксесуари. У великих будинках моди дизайнери можуть працювати у дуже спеціалізованих областях, таких як футболки, вечірні сукні, одяг для вагітних, дитячий одяг чи джинси.
⠀
Обов'язки fashion-дизайнера
⠀
До обов'язків дизайнера входить управління всім процесом проектування від початку до кінця, внесення змін до поточних ліній одягу та аксесуарів, а також вибір тканин та обробки для майбутніх моделей та лінійок продукції.
Хороший дизайнер повинен не тільки творчо мислити, щоб придумати нову модель, а і зробити це на основі знання історії моди, аналізу трендів, знання соціального, політичного, економічного, культурного порядку денного у світі. Крім того, він повинен вміти застосовувати ці знання для створення естетичного та функціонального одягу. Дизайнер тісно співпрацює з командою конструкторів, кравців, технологів тощо.
⠀
Основні обов'язки fashion-дизайнера:⠀
- вивчення актуальних тенденцій моди та визначення того, що сподобається споживачам у наступному сезоні;
- співробітництво з командою для розробки ідей нових продуктів на основі даних досліджень;
- розробка ескізів для нових продуктів із командою;
- створення викрійок одягу для масового виробництва;
- тестування та вибір тканин, кольорів, малюнків та фактур для кожного дизайну;
- закупівля матеріалів;
- нагляд за виготовленням виробів;
- виконання примірок, внесення правок;
- формування цін та управління маркетингом;
- організація показів, PR-конференцій, вечірок, презентацій;
- підтримка відносин із постачальниками, моделями, інфлюенсерами, стилістами тощо.⠀
Чим досвідченіший дизайнер, тим більше процесів він може делегувати команді. З часом, дизайнер перетворюється на свого роду ідейного натхненника: він створює ескізи, а команда займається втіленням колекції в життя та її продажем.
⠀
Навички fashion-дизайнераЧим більше фахівець вміє і чим ширша його експертність, тим більше він затребуваний на ринку. Як і в багатьох інших професіях, дизайнер має розвивати не лише спеціалізовані навички, а й усім відомі soft skills.
⠀
Спеціалізовані навички:
⠀
- проектування колекцій одягу та аксесуарів;
- матеріалознавство, знання теорії кольору та форми: дизайнер повинен знати, як поєднуються та сприймаються кольори, текстури,
- фізичні властивості матеріалів;
- базові знання в краївській справі та основах пошиття;
- базові навички малювання або роботи з графічними редакторами для малювання ескізів;
- знання та вміння працювати з трендами, їх прогнозуванням;
- базові знання історії моди, стилістиці;
- навички в рекламі та просуванні: модні колекції та бренди вимагають якісного розповсюдження.
Soft skills:
- комунікація, навички ділового спілкування та неформального;
- вміння не тільки ясно доносити думки в рамках робочих завдань, але також підтримати розмову та налагодити контакт із командою, підрядниками;
- планування та менеджмент. Будуть необхідні під час підготовки до відшивки колекції, її випуску, реклами;
- тайм-менеджмент як уміння витримувати точні терміни та таймінг під час роботи;
- командна праця;
- відповідальність за результат;
- самонавчання та саморозвиток.
⠀
Скільки заробляє fashion-дизайнер?
⠀
Fashion-дизайнер-початківець може працювати в штаті вже існуючого бренду — малювати моделі конкретних виробів, створювати сезонні колекції. Чим більше практики у фахівця, тим швидше він може дійти створення власного модного бренду і не залежати від політики інших компаній.
Коли дизайнер відкриває свій бренд, його прибуток росте досить швидко: він може продавати свої вироби на різних майданчиках, задіяти різні види реклами і просувати власний бренд.
⠀
Початківець може заробляти від 500 $ на місяць, в той час, як досвідчений дизайнер може спокійно брати від 3000 $ за малювання однієї колекції.Робота на фрілансі одночасно приваблива та складна. Ви самі можете визначати рівень завантаженості, вибирати над якими замовленнями працювати. Але у вас не буде підтримки з боку інших дизайнерів чи досвідченіших колег. Дизайнер на фрілансі заробляє в середньому від 700 $ до 1500 $ на місяць.
Поради дизайнеру-початківцю
Іти у нову професію буває страшно. Особливо коли не знаєш, з чого почати і як зробити перші кроки в кар'єрі.
Ось кілька порад:
Розвивайте наочність. Почуття стилю – це не вроджена навичка. Йому можна навчитися. Дивіться модні покази, якісні видання, рекламні ролики іменитих брендів та фільми гарних режисерів. Вивчайте історію моди, аналізуйте.
Приділіть увагу нетворкінгу. У світі моди зв'язку вирішують усе. Чим більше у вас знайомих із різних сфер, тим легше вам знайти замовника та виконати роботу.
Знайомтеся з брендами. Не зупиняйтесь на світових іменитих дизайнерах. Нишевість та автентичність зараз виграють у класики. Не женіться за ім'ям бренду. Пропонуйте співпрацю локальним брендам.
Практикуйтесь. Як і в будь-якій іншій справі, практика дуже важлива. Малюйте дизайни у різних стилях, шукайте свій власний. Якщо ви вмієте шити, втілюйте ваші дизайни у життя. Якщо ні — запропонуйте співпрацю початківцям-швачкам.
І ми не просто так даємо ці поради. Адже ще півроку тому у нашій школі був новий навчальний курс за напрямком fashion-дизайнер. А ми не любимо кидати розпочату справу на півдорозі. Тому на всіх бажаючих освоїти цю професію скоро чекають приємні новини в наших соціальних мережах Європейської Школи Дизайну.
Слідкуйте за нашими анонсами.